Äntligen jullov

Nu har jag äntligen jullov, sista skoldagen för året var idag! Det firades med lussekatter i klassrummet med klassen, tråkigt rektorstal om för hög frånvaro och juldans, där inte ens hälften av skolans elever deltog. Lyckat tal, eller vad säger ni?
 
Igår hade vi ingenting i skolan att göra; inga lektioner, inga juldanser att öva på, inga fikastunder i klassrummet, så jag var hemma och spelade en stund med syskonen. Nu har min lillebror också skaffat spelet och sparat ihop till sin första häst. Han är himla gullig, rider fortfarande runt i årets födelsedagshatt.
 
Jag tvingade honom faktiskt att byta till hjälm för den här bilden, där vi sitter ihop och fikar i gallerian. 
 
Min syster till vänster och lillebror till höger, i röd jacka
 
Av någon anledning red vi på våra jorvikiska ponnyer igår, jag på Summer och min syster på ett skimmelfärgat litet busfrö till ponny.
Jag blev störtkär i hennes ponny det första jag såg honom, så jag fick lov att rida på honom en stund. Efterföljande halvtimme lovade jag säkert trehundra gånger att jag skulle köpa samma ponny, men vi får se hur det blir med det.
Frågan är bara om jag verkligen vill, ni vet. Uppdateringen som hände av det jorvikiska varmblodet och andra starthästar, har för alltid gjort mig livrädd för att samma sak ska hända med mina andra stelbenta älgar.
 
Tog lite bilder från när jag red på min systers ponny, så får ni se honom också!
 
 
Söt va?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback