Jordekorren i Fripps krypin

Kan vi snälla prata om jordekorrarna som genomsyrat onsdagsuppdateringarna på senaste tiden?
 
 
Först fick vi, helt utan förvarning, uppdrag som handlar om jordekorrar - med en snygg tröja med jordekorrsmotiv också, som om uppdateringen inte kunde få nog med jordekorrar.
Och sedan fick vi en jordekorre i födelsedagspresent när spelet fyllde år, som jag i efterhand ångrar att jag inte hade med mig ner i Fripps krypin.
För gissa vad, det dök upp en jordekorre i huvuduppdragen också!
 
Den här jordekorren dyker upp och har något viktigt att berätta
 
Jag kunde knappt hålla mig för skratt när Spejarmäster också dök upp nere i Fripps krypin. Visst, jag väntade mig att Spejarmäster skulle dyka upp, det är ju bara han som har med jordekorrar att göra, men det var lite ironiskt på något sätt, för jag skrev ett halvflummigt inlägg om honom för inte så länge sedan.
 
Jag undrar om inte vi fick en jordekorre i present i samband med att de jobbade med delen av uppdragen som hade med jordekorren att göra. Spejarmäster letar efter sin jordekorre för att den har ett viktigt meddelande att lämna och för att få tag på meddelandet var jag tvungen att springa efter ekorren.
Inte minst har ekorrarna fått en välbehövd uppdatering, de rör sig också. Jag kan se varför vi fick en egen liten ekorre som kan springa.
 
Spejarmäster tar sig in kort tid efter att jordekorren dyker upp
 
Det jag älskar mest utav småsakerna som på något sätt ändå utgjorde den här omgången med huvuduppdrag är alla tidigare karaktärer som vi haft med att göra, som nu blivit inflätade i berättelsen igen. Spejarmäster, Conrad Marsdeen,,, jag hade nästan glömt att han var med i Aideens beskyddare.
 
...
 
Inte för att förarga Fripp, men han är väldigt lik en ekorre...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback