Mina hästar: Star

 
Namn: Star
Namnbetydelse: När jag var mindre skrev jag flera berättelser om en flicka som hette Anja och hennes häst Star. De var oslagbara tillsammans och Star var min drömhäst; en vacker gråskimmel med ett gott lynne och spänst i steget.
Namnet betyder stjärna, och namnet jag har givit honom i spelet har med att studera stjärnhimmeln att göra.
 
Kännetecken: 
Ras: Welshponny
Färg och tecken:  Gråskimmel med strumpor på bakbenen samt bläs
Lynne: Framåt och arbetsvillig, något envis
 
Inriktning: Fälttävlan
Ej färdigutbildad
 
Information:
Star föddes som vildhäst och under sina första två år galopperade han fritt på Sydhovens vidsträckta hedar tillsammans med sin flock. Han var nyfiken av sig och var inte sällan och åt av morötterna som odlades vid Sydhovens gård, till öns befolknings stora bekymmer.
 
Redan som unghäst fick han vänja sig vad att hanteras av människor, men när jag köpte honom var han inte ordentligt inriden än.
Sedan dess har han visat sig vara arbetsvillig och framåt i sin utbildning, men han är något egensinnad ibland. Han kräver en ryttare som är säker i sadeln och bestämd av sig. Han behöver ha klart för sig vem det är som bestämmer, men efter det lyder han fint alla hjälper. När det börjar ställas fram hinderstöd på banan pekar hans öron rätt fram.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback