Ryktesuppdrag med Jorviks fiskeklubb

Jag och fiske går inte hand i hand, om vi säger så. Det var såpass underhållande att det gick att stå ut med första gången jag testade på det i spelet, men varje gång jag ridit iväg för att fiska sedan dess har varit en långtråkig och plågsam upplevelse. Många långtråkiga och plågsamma upplevelser har det blivit.
Med min pinne till fiskespö har jag stått vid otaliga av Jorviks bryggor och sett fisken skaka sin lilla stjärt nere i vattnet.
 
Vad försöker jag säga egentligen... Fiske är tråkigt. Så är det.
Likväl har jag ägnat någon halvtimme ikväll åt att göra ryktesuppdrag med Jorviks fiskeklubb, och jag gick faktiskt upp en ryktesfraktion den här gången!
Många envisa nordsjösikar har smitit iväg under kvällen, men jag var envisare.
 
Tillslut kunde vi återvända hemåt med vår fångst till Mr. Cod i Moorland.
Tack vare Moorlands smed, Conrad Marsdeen, kunde jag också rida iväg med nya fiskekrokar till honom. Inte undra på att jag fortsätter att gå upp i rykte trots att jag sällan fiskar. Uppdraget med nya fiskekrokar är det enda jag brukar göra, men många bäckar små...
 
Jag nämnde att jag gick upp en ryktesfraktion idag, ja! Äntligen fick jag det ärofyllda uppdraget att fiska Moorlands skräckinjagande monsterfisk från pråmarna nere vid stranden. 
Tackar, Mr. K. Trout.
 
Visar upp min nya medalj till samlingen! Undrar verkligen vad fjärde gradens fiskemedalj blir, men enda sättet att ta reda på det är att fortsätta bygga rykte med fiskeklubben. Det vill säga, rida med fiskekrokar till Moorlands strand varje dag i en evighets evighet.
 
Trevlig kväll på er, hoppas allt är bra!


Hahaha jag har aldrig frivilligt fiskat... Har alltså NOLL ryktespoäng med fisket!

Svar: Jag förstår dig haha!
Delfina

2018-01-23 // 11:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback