Dagen idag

Jag vill börja med att säga tack för alla fina kommentarer jag fått på det senaste, speciellt till min åsikt om midsommarfirandet i år. Såhär i efterhand är jag glad att jag var ärlig, men jag var lite orättvis för jag tog endast upp klagomål jag hade på hjärtat.
 
Jag har gått och blivit sjuk igen också. Utanför mitt fönster är det sommar och sol, men jag har suttit i min säng hela dagen. Med vidöppna fönster, men ändå.
 
Dagen gick åt att spela såklart - och jag har skapat en ny karaktär vid namn Elise Stormwright.
Elise Stormwright, redigerad
 
Jag har återvänt till mina rötter lite. Min första karaktär jag någonsin skapade hade nämligen förnamnet Elise, för närmare fyra år sedan nu. Jag tänkte göra uppdrag med henne så småninom, jag har inte tillgång till hela Jorvik än. Har suttit och redigerat också och jag är sjukt nöjd med resultatet, älskar hennes hår speciellt :)
 
Något annat jag gjort idag är att titta på gamla serier, så som Jorvikvampyren. Jag har hunnit se till och med första avsnittet av Jorvikvampyren: Häxornas hemlighet, men det är inte ens halvvägs till slutet på serien, så jag får fortsätta imorgon x)
Om det är någon serie jag tycker att ni bör se, så är det Jorvikvampyren. Själv såg jag några avsnitt förra året och orkade inte fortsätta se vidare, men nu är jag helt fast. 
 
Vad har ni gjort idag?


Jag har varit på dagridläger med min kompis och jag fick min favorithäst så det blir en riktigt rolig ridvecka för min del! Tack för tipset på serien!

Svar: Det låter ju hur kul som helst verkligen! - och det var så lite ;)
Delfina

2018-06-27 // 08:34:58

Omg vad duktigt du är på att redigera! Önskar att jag kunde lika bra som du!😍

Svar: Åhh tack så hemskt mycket, Stina <3
Delfina

2018-06-27 // 12:32:31

Åh håret blev ju superfint ju!! Vill lära mig redigera men vet inte riktigt hur man kan börja. Har du några tips på bra program osv som man kan använda? (Gärna gratis eller åtminstonde billigt ifall jag inte gillar det eller är urkass på det så jag inte gjort av med alla mina pengar på nåt jag inte kommer använda;)

Svar: Åh, vad glad jag blir att du frågar! Alla program jag använder är gratis. Jag brukar rita och redigera i Krita och SAI, Krita är helt gratis medan SAI är lite lurigare att få tag på gratis, jag tror (men är inte säker) att jag gjorde det enligt stegen här: https://www.youtube.com/watch?v=5_Q2iM8LDog (lite skränig, ha på ljudlös haha). Själv föredrar jag Krita och har gjort alla mina redigeringar förutom den här i Krita, men SAI är bra om du vill rita line-arts och jag älskar penslarna.
Använder mig även av en ritplatta, att försöka rita med musen är nästintill lönlöst (jag har gjort det i många år och det går förstås, men resultatet blir sannolikt inte som du tänkt dig med mindre du strävar efter "skakigt och hårt"). Ritplattor känner av hur hårt du trycker med "musen" (pennan) och det är enklare att vara säker på handen med en penna än mus. Jag köpte en ritplatta för ett halvår sedan för ungefär 900 kr.

Om du är intresserad skulle jag kunna skriva lite knep till att rita och/eller redigera också :)

Hoppas det var till någon hjälp! Lycka till! :D
Delfina

2018-06-28 // 10:51:25

Ett tios på inlägg: Du kan skriva om namn man kan ha i stallet som npc:er har t.ex. kan man heta Madison Hightower, Freja Sunfield, Nathalie Moonriver oxh flera andra. Lite konstigt förslag kanske med jag tycker att det är lite roligt att man kan heta samma sak som en npc. Dessutom kan man ha en häst som heter Nightdust xD

Svar: Tack för förslaget! Verkar kul, ska se om jag kan skriva om det senare i sommar!
Delfina

2018-06-28 // 17:58:11

Jag menade inte ”stallet” utan Sso xD

Svar: Förstod det x)
Delfina

2018-06-28 // 18:00:52

Tack för svaret! Ja du får jättegärna skriva mer om hur man redigerar, för jag kommer helt säkert inte förstå något haha...

Svar: Sätter igång på en gång :)
Delfina

2018-06-29 // 09:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback