Jorvikiska ponnyer i nytolkning

Den jorvikiska ponnisen ska uppdateras!!
 
Första tanken som slog mig när jag såg kommande nya uppdateringen på den jorvikiska ponnisen var faktiskt "åhhhh herregud, shettis shettis shettis shettis kan det vara shettis!?" - men nej, det var i själva verket jorvikisk knubbsäl ;)
 
Jag är förväntansfull så att det sprakar om det! Äntligen får de en uppdatering. En välbehövlig sådan också.
 
Men ja, de ser ju faktiskt lite ut som shetlandponnisar, så jag börjar tvivla på att shettisar någonsin kommer att anlända till Jorvik, men jag är nöjd bara jag får en tjock ponny med knubbiga ben och yvig man att rida på - vilket den jorvikiska ponnin verkar kunna bli, vad jag kan se.
För min del är det viktigaste att jag har en ponny att ge namnet Nugga, för det var namnet på den shettis som jag lärde mig rida på när jag var liten. Egentligen var hans namn Nougat, men jag förstod inte det förrän mycket senare, så det är som Nugga jag minns honom. Han var en mycket liten (och mycket söt) fuxfärgad ponny och så snäll att vi brukade ha tävling om hur många varv i paddocken jag kunde rida på honom utan att hålla fast i hans man. Jag var inte så gammal, så det var svårt kan jag säga.
 
 
Intressant nog ska vi också få ta del i bestämmandet av en av de nya jorvikiska ponnisarnas färgvariationer. Ni kan läsa om det här.
 
Jag äger endast en jorvikisk ponny i spelet; nämligen den svarta skäcken som står på pråmen vid färjorna.
Summer
 
Jag är glad att de bestämt sig för att göra uppdateringen av dem nu och inte tidigare, med tanke på vad fina de kommer bli. Summer är själv inte så vacker och jag rider honom sällan. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback