Men nejjj

Veckans onsdagsuppdatering tog sin tid. Under förmiddagen gick de ut med att uppdateringen skulle börja senare än vanligt för att de skulle arbeta på något under dagen. Det var nog egentligen bra för min egen del, jag har ägnat välbehövd tid åt att 1. vara förkyld (mycket krävande arbete) och 2. göra skolarbete (ännu mer krävande, speciellt när det är så lockande att läsa spelnyheterna varje kvart).
 
Vi var många som undrade vad det där hemliga som de arbetade på var och vad onsdagsuppdateringen skulle bli, men eh... åtminstone jag blev lite besviken. Lite. Pyttelite.
 
Ni kan läsa om uppdateringen här, om ni vill. Den kringresande klädmarknaden är en välkommen syn, och kul att det går att köpa hästar med utrustning där. Samma vad gäller guldstjärnorna, det är användbart och bra. Jag ska genast ta tag i stjärnletandet! 
Vad gäller resten av uppdateringen vet jag dock inte riktigt hur jag ska känna. Jag är oerhört tacksam över att vi får nytt innehåll till spelet varje vecka, men kvalitet tycker jag ändå ska gå före kvantitet.
 
Kul någon enstaka gång varannat år eller så, men inte såhär mycket meningslöst innehåll som har ytterst lite med spelets karaktärer, värld eller berättelse att göra. "Karaktärer" från "riktiga världen" kan få stanna i "riktiga världen" med mindre de har med spelet att göra, tycker jag. Det kan få finnas undantag, men det får liksom räcka nu.
 
Fiskebild för att ge lite färg
 
Jag förstår att de har de har för sig en massa spännande saker inför kommande uppdateringar, vilket gör att det får bli lite mindre uppdateringar emellanåt. Det har jag ingenting att klaga över - som sagt är jag tacksam för att vi får nytt innehåll varje vecka. Men jag har lite tankar om innehållet i sig, om ni förstår vad jag menar?
 
Håller ni med mig eller är jag helt enkelt bara Häxan Surtant?


Jag håller verkligen med dig! Krya på dig, det är verkligen inte kul att vara förkyld.

Svar: Tack! :)
Delfina

2018-04-05 // 08:02:38

Vi håller med dig, veckans uppdatering gick verkligen utanför ramarna, och inte direkt på ett positivt sätt Jorvik skall hållas som Jorvik, Punkt!

Svar: Skönt att ni håller med! :)
Delfina

2018-04-05 // 12:54:16

Jag håller helt med! Jag har aldrig hört talats om den här profilen som ska komma till Jorvik. Är jag utanför målgruppen kanske? Men jag håller verkligen med om att riktiga världen får stanna utanför Jorvik. Det räcker med Raport liksom...
Jag var riktigt besviken, är såklart glad över att vi ens får uppdateringar varje vecka men jag förstår inte vitsen med den här uppdateringen! Jag vill verkligen at varje uppdatering ska, på något sätt, vara kopplat till Jorvik.

Team Häxan Surtant <3

Svar: Ellerhur! ;) Hoppas att de skärper sig och ger oss lite mer Jorvik-relaterat material!
Delfina

2018-04-06 // 12:12:54

Dolly Style? JoJo Siwa? Vad har mitt underbara spel förminskats till? :O

Svar: Ellerhur D:
Delfina

2018-04-18 // 18:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback