Om mig

 
Om mig
 
Jag bakom skärmen har ett namn på fem bokstäver som slutar på -a och är i skrivande stund sjutton år och en månad gammal, varken en dag mer eller mindre.
 
Jag går andra året naturvetenskap på gymnasiet med inriktning naturvetenskap. Så är det.
Matematik och fysik har aldrig varit skolämnen jag intresserat mig särskilt mycket för tidigare, men jag trivs numera jättebra med mitt val, även om jag sitter med skolarbete långt in på kvällarna.
Tiden jag har över ägnar jag åt att läsa fanfiction, böcker och bloggar, och jag brukar ha lite allt möjligt kreativt för mig när jag har tid och ork.
För övrigt rider jag på ridskola och på helger spelar jag gärna hästspel, om jag inte har en labbrapport som ska vara färdig söndag. Naturen intresserar mig mycket, och jag kombinerar ofta det med löpning i skogen.
 
Min lillasyster var medlem i hästbokklubben Pollux i många år, så jag växte upp med böcker om hästar och fick även hem spelserien Star Stable: Årstidsryttarna i brevlådan. Jag har dock aldrig spelat Starshine Legacy.
Jag vet att jag har fått hem åtminstone ett av Starshine Legacy-spelen, men det var väldigt många år sedan. Ingen vet var det har tagit vägen sedan dess, säkert för att det är så länge sedan.
Självklart hoppas jag på att en dag få tag på alla spelen, men än så länge är det en ouppnåelig dröm. 
 
 
Min spelarkaraktär är här på bloggen känd som Fina och jag har spelat som henne i två och ett halvt år nu, även om jag spelat i snart fyra.
Vår resa började, som alla andras, i Moorlandstallet. Sedan dess har det blivit många äventyr tillsammans med starthästen.
Idag bor vi fortfarande kvar i Moorlandstallet och vardagen i spelet är som den är. Ibland måste hästarna fodras och ryktas eller så behöver någon hjälp med att rycka upp ogräs, och andra gånger blir vi kallade till möte i den hemliga stencirkeln av druiderna för att rädda världen.
När Fina vaknar på morgonen vet hon aldrig hur dagen kommer att se ut.
 
Jag tänker mig Fina som en modig, men tystlåten tjej med stark vilja och hjärtat på rätta stället, och som alltid är beredd att hjälpa de som behöver hennes hjälp, oavsett vad de behöver hjälp med. 
 
Minnesvärda citat
"Nu får jag väl bo i Dinodalen fram tills mitten av januari"
 
"Det och att jag inte vet om rummet lutar eller om det är för att jag sitter snett. Sitter jag snett för att rummet lutar. Jag vet inte"
- jag, mitt i natten någon gång


Jätte intressant inlägg! Bra skrivet! :D

Svar: Tack! :)
Delfina

2018-01-03 // 18:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback