Trägdård

Jag har haft svårt för att sova på senaste tiden. Om inte det märktes på att förr-förra inläggets bilder var tagna mitt i natten, så vet jag inte riktigt. Nog märks det av att jag återigen är uppe och att klockan snart är ett på natten.
 
Brukar vara såhär efter veckor med mycket som händer. Sådär i stundens hetta märker jag inte av det riktigt, men i efterhand förstår jag hur stressad och ångestfylld jag varit under flera månader. Nu när det är en vecka kvar innan jullovet är det som att jag äntligen kan slappna av, men hoppsan, jag har visst kraschlandat istället.
 
Såhär sent brukar det sluta med att jag letar upp gamla bloggar, som jag läser och minns tillbaka till. Det är sällan något som ger mig annat än längtan tillbaka till hur det var att spela i början, så mer tråkiga och ovälkomna känslor.
 
Lite mysigt är det, om jag ska vara ärlig. Otroligt mycket har hänt på kort tid och det är riktigt intressant att läsa om önskefunktioner, utvärderingar och tankar kring spelet från flera år tillbaka, för varje vecka har nytt innehåll lagts till och nya ändringar gjorts och ändå är det samma spel. Vissa områden och platser som det skrevs om för flera år sedan har fortfarande inte öppnat, och tänk att hästfunktionen inte var en självklarhet så som den är idag.
 
 
 
Jag tror att det kanske inte bara är jag som älskar att läsa om gamla uppdateringar, att det säkert finns fler som tycker om att minnas tillbaka, så jag ska sluta med mina antaganden om att "nej, nu har det gått en vecka sedan det här infördes till spelet, ingen vill läsa det här" och faktiskt börja skriva om det som intresserar mig.
 
Det var när jag skrev ner i mitt anteckningsblock vad jag skulle vilja ta upp på bloggen, som jag råkade skriva "trägdård" och inte "trädgård", så kanske bör jag gå och lägga mig nu.
Det och att jag inte vet om rummet lutar eller om det är för att jag sitter snett. Sitter jag snett för att rummet lutar.
Jag vet inte.
 
Godnatt på er.


"Det och att jag inte vet om rummet lutar eller om det är för att jag sitter snett. Sitter jag snett för att rummet lutar.
Jag vet inte." - Delfina 2017, haha det där var det bästa jag hört på länge XD!

Vad tråkigt att du sover dåligt. jag (rebecca) känner dock igen det där då jag brukar lida av samma problem under stress samma veckor.

Btw vi älskar snö flingorna som du lagt till på bloggen, jätte snyggt och mysigt ju! <3

Svar: Skönt att skolan slutar för i år snart, jag ska ta det jättelugnt under lovet! Inget mer mitt-i-natten-spelande. Eller ja, jag ska försöka xD
Härligt att snöflingorna uppskattas, jag tycker själv att de är mysiga!
Delfina

2017-12-17 // 10:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback