Spekulationer om Evergrey

Varning för att det här inlägget handlar om innehåll från de senaste uppdragen.
Läs vidare på egen risk.
 
...
 
Så, jag har äntligen tagit modet till mig och även spelat genom den andra och sista dagen med huvuduppdrag för denna gången. Jag är mållös, helt uppskakad och lite förvirrad faktiskt, för vi har verkligen varit överallt på Jorvik och träffat karaktärer som inte varit en del av huvuduppdragen på länge.
 
Jag har ångest också, för jag vet inte var jag ska börja någonstans.
Kanske med Evergrey, för jag hade en del spekulationer om honom när vi först fick höra talas om honom. Jag har fått många frågor besvarade, men nu har jag återigen saker att förundras över till nästa gång vi får huvuduppdrag. 
 
Jag har en sak som jag vill ta upp, och det handlar om vart Evergrey befunnit sig under sin tid som förvisad från Aideens beskyddare, druidordern.
 
Evergrey
 
Evergrey, som jag ett tag spekulerade på om han inte i själva verket kunde vara Nic Stoneground innan vi fick veta mer om honom, säger sig bo norrut någonstans. Så väldigt mycket mer avslöjar han inte om det, och norrut säger oss inte så jättemycket.
Innan vi fick veta mer om Evergrey, trodde jag att han egentligen var Nic Stoneground, känd utforskare sedan innan. Eller ja, han nämns vid namn i någon bok och jag vill minnas att det är som utforskare. Nu för tiden är han i Dinodalen, där han mest bara står omkring. Det som fick mig att dra slutsatsen om att Nic Stoneground kunde vara Evergrey var främst att han har på sig druidkläder.
 
Evergrey visade sig ju vara någon helt annan än Nic Stoneground.
Han nämner dock gång på gång att han bor norrut.
 
Evergrey om häxorna norrut
 
Förutom det så dyker han upp i New Hillcrest av alla ställen. New Hillcrest skulle jag vilja påstå ligger söderut, så det är lite av en omväg att ta, tycker jag.
Till New Hillcrest kommer han med färja, vilket är ännu lite konstigare. Ända sedan området öppnade, har färjeläget stått oanvänt och vi har inte fått höra någonting om att det ska börja gå färjor där.
 
Vi hämtar Evergreys väskor som står kvar nere vid färjeläget i New Hillcrest
 
Evergrey kommer med färja till ett New Hillcrest, vars färjeläge inte tagit emot några färjor någonsin under den tid som området varit öppet för spelare. Om det nu går färjor där egentligen, var någonstans går färjorna i så fall? För det är inte många färjor som går norrut.
Jag har länge funderat på om inte färjeläget i New Hillcrest egentligen är menat att det ska ta emot färjor från någonstans bakom Jorbergen, för vad finns det annars för anledning till att ingenting hänt sedan vi spelare fick tillgång till New Hillcrest?
 
Vi vet att området bakom Jorbergen heter Firfall. Utöver det så finns det en by norrut, i alla fall enligt den karta som finns i serietidningen som nyligen släpptes. Jag har försökt markera ut var byn ligger enligt hur jag minns det.
 
Den vita pricken markerar byn
 
Evergrey säger också att han har med sig ett äpple från äppellunden som han plockat på färjeturen till New Hillcrest. Äppellunden ligger mycket riktigt på vägen till Firfall, någonstans längs floden eller efter att floden mynnar ut och blir hav. 
Hur han faktiskt plockade äpplet ombord på en färja är en annan fråga, men det är inte en fråga som nödvändigtvis kräver ett svar.
 
Ja, så min slutsats är alltså att Evergrey har levt i Firfall under sin tid som förvisad.
Förhoppningsvis kommer vi kunna resa med färja dit från New Hillcrest när området väl öppnar för oss spelare, vilket jag hoppas på blir snart. Det där med häxorna låter ju spännande, eller vad tycker ni? Det har nämnts ända sedan Evergrey först kom på tal, att det ska finnas häxor där han befinner sig.
Inte konstigt att jag trodde att han skulle vara gömd någonstans i Dinodalen, det finns en plats i dalen som faktiskt har med häxor att göra. I alla fall har platsen med häxor att göra enligt Nic Stoneground, men dalen är mytomspunnen och det går väl kanske inte att lita på.
 
Det var lite tankar om Evergrey!
Någonstans måste man ju börja.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback