Ny nordsvensk på onsdag!

Ni har väl inte missat det här?!
 
Jag tänkte att "om vi får något så får vi det på söndag eller måndag", och igår lades den upp! När jag såg den kände jag nästan för att lägga mig ner och gråta, så fina tycker jag att de är. Det är verkligen över mina förväntningar.
 
Jättefina gångarter, vad jag kan se - jag älskar allt från skritt till galopp, även om skritten är speciellt snygg. Den påminner lite om den äldre nordsvenska hästens gångarter, det ser sådär glatt och framåt ut, men ändå kraftfullt.
 
Jag tycker att det ser ut som att vi kommer få en brun och en svart här, åtminstone. Imorgon när de anländer till Jorvik får vi säkert se en tredje färg. Just vilken blir spännande att se. Jag som sparat mina blå mynt i flera månader har råd att införskaffa mig två, men jag väntar nog på fler färgvarianter i senare uppdateringar. Jag ska dock köpa en nordsvensk på onsdag, så är det bara.
 
Den svarta hästen verkar ha avklippt svans också, tror ni att vi kommer få nya man- och svansvarianter på onsdag? Jag hoppas att vi kommer kunna byta man och svans för sig.

De två nordsvenskarna
 
Jag blir väldigt lycklig över att de faktiskt ser ut att ha päls, för det har varit lite sådär det senaste året.
Det syns mycket på den svarta av de två ovan, ser ni det? Påminner om islandshästarna i spelet, de är också härligt lurviga som en köldtålig häst gärna får vara.
 
Jag ser otroligt mycket fram emot morgondagen. Det kan inte bli onsdag fort nog!


Vi älskar skritten, den är så snygg!

Svar: Javisst! :D
Delfina

2018-02-06 // 20:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback