Årets midsommarfirande på Jorvik

Ja, jag har undvikit att skriva om Jorviks stora midsommarfirande i år för att jag haft svårt att bestämma mig för vad jag tyckte. Jag ändrar åsikt hela tiden, när jag har en åsikt om firandet ena dagen ändrar jag inställning dagen därpå, mycket jag tycker om för att sedan ångra mig.
 
Årets midsommarfirande är helt nytt och det största någonsin, med nya midsommaruppdrag och nya funktioner och en mycket större och ståtligare majstång än någon gång förut.
Midsommaruppdragen i sig tyckte jag om, de var inte så annorlunda jämfört med tidigare års uppdrag i och med att det handlade om att galoppera iväg för att plocka med sig lådor. De har inte ändrat på uppdragen så mycket i det avseendet.
Men jag blev lite arg när min spelarkaraktär satte av hästen av sig självt och gjorde arbetet med att ställa ut lådornas innehåll på egen hand, likaså med majstången. Nej. Nej tack. Låt mig få göra det, för helvete.
 
 
Men något jag vill ha tillbaka är det rosa glittret som hade ersatts med... skugglika lådor...? och att föremålet jag plockat upp syns i ryggsäcken när jag rider med det tillbaka till uppdragsgivaren. Även när jag letade blommor till blomsterkransarna tack, jag ser hellre att blommorna hamnar i min ryggsäck än att de försvinner iväg som av trolleri till bordet där man gör midsommarkransar. Nej tack.
Nej tack nej tack nej tack.
 
Majstången var inte vacker.
 
Det var väl ungefär vad jag orkade skriva idag.
 
Nej vänta.
 
Kul att bygga midsommarkransar. Tanken var god, utförandet mindre så. Att trycka på "tillverka" och sedan stå och glo på en liten mätare som gör midsommarkransen åt mig var. inte. det minsta. intressant. Midsommarkransarna var väl nice, men om det är likadana midsommarkransar igen nästa år blir jag besviken, för nu har de faktiskt brytit traditionen med att varje år har en unik ny midsommarkrans och jag har börjat bli lite less på att vi hela tiden ska hålla på och bryta traditioner. Jultomten är inte kvar på Jarlaheims torg under julen. Juluppdragen är så gott som utrotade. Midsommarkransarna varje år är nu... också... utrotade.
 
Kul dock att det gick att köpa tidigare års midsommarkransar, det var ju nämligen några jag saknade i min samling. Dock gick det inte att köpa föregående års eller första midsommarkransen som gjordes, såå. jag vet inte. Hoppas vi får dem nästa år då? I guess?
 
 
Har ni förresten testat hoppa in i fiskedammen? Jag gjorde det och upptäckte en stackars fiskare som låg där och sov. Kul.
 
 
Så. Det var väl min åsikt om årets midsommaruppdrag. Nu orkar jag inte mer. Förlåt så hemskt mycket, men jag har varit lite trött och less på senaste tiden och det känns inte som att jag är mig själv, varken på bloggen eller irl. och jag orkar typ inte riktigt med livet.
Skulle typ vilja lägga mig i ett dike och, jag vet inte, ligga kvar där ett tag.
 
 
 
Här är förresten koordinaterna för blommorna till midsommarkransarna:
Maskrosor X:115, Y:233 ängen där du plockar blommor, går inte att missa :)
Blåklockor X:363, Y: 295 mistfall har jag inte koll på för jag har inte varit där sedan det öppnade december förra året så lycka till i guess
Tulpaner X:149, Y:162 finns på en kulle mitt emot vingårdens vinlager (byggnaden i tegelsten där källaren finns)
Lupiner X:174, Y:354 rid upp på högre höjd med utsikt över new hillcreststallet, där finns de
Solrosor X: 114, Y:341 rid förbi solrosfältet, vik av från vägen i riktning templet, blommorna står i en skråning bara typ tjugo meter (i spelet) från vägen
Aideens tårar X:292, Y:93 bakom Avalons hus, fortsätt en bit mot vattenfallet så ser du dem
Blomman i Pandoria syns rätt framför mule och näsa på dig så fort du går genom portalen.
Karta till portaler:
För att jag vet att det inte är lätt att hitta kartor till pandoria med mindre man ska se på en tio minuter lång youtubevideo vilket jag då inte orkar.
 
och när vi ändå är igång i sannhetens namn så kan jag lika gärna säga att jag är så otroligt trött på hästar och kläder i lila toner. Om ni läser det här sso, skriv ner det. Jag orkar inte att allt ska se ut som att det varit genom ett lila instagramfilter. 
 
Vi ses om ett litet tag. Älskar er jättemycket, tack så himla mycket för att ni finns. Var inte oroliga, jag slutar inte blogga, men det kan hända att jag byter blogg och börjar om. Jag behöver nog det, för jag känner nästan bara negativa tankar så fort jag loggar in här för att skriva och jag har ingen aning om vad jag vill skriva om längre. Behöver hitta tillbaka.
Älskar er <3333
Puss och kram <3
 
Jag ska väl dra och spela Mulle Meck nu, tror jag. Installerade det på min dator imorse, har redan åkt till rymden med min supercoola rymdraket. Hade Karlsson på taket-skivan inte haft en stor repa i sig hade jag nog spelat det istället, men vad gör nu det. Mulle Meck utforskar rymden är också trevligt.


Håller med dig! Jag blev så besviken när man skulle ”tillverka” egna kransar!

2018-06-24 // 21:31:32

<3 <3 <3

2018-06-25 // 19:06:24

Jätte bra skrivet! Blir nästan lite avundsjuk när jag läser dina skriverier, dom är verkligen underhållande och intressanta att läsa! <3 :3

Kommer inte gå in på mina åsikter så mycket här gällande midsommaren, men jag kan säga att jag håller med dig gällande årets firande.

Det där med att villa lägga sig i ett dike låter ganska bekant, kanske vi kan lägga oss där tillsammans? :)

Svar: Vi kan sätta oss och ha fika i ett dike någonstans - jag tar med mig en kanna med saft så får du ordna med själva fikat.
Tack så mycket för dina fina ord, det betyder sjukt mycket för mig att du tycker att mina skriverier är underhållande och intressanta, för det är sällan jag själv känner så om det jag skriver.
Kram
Delfina

2018-06-26 // 19:51:12

Håller med dig! Speciellt med att man borde få göra något själv! Precis som i de nya cirkusuppdragen, Ydris fick ju bygga upp hela tältet!! I de förra fick man åtminstonde hissa flaggorna! :(

Svar: Gjorde uppdragen med Ydris igår och instämmer helt och hållet, kändes som att jag fick vara åskådare när jag gjorde dem. Hoppas de skärper sig med det till nästa gång de ger oss uppdrag.
Delfina

2018-06-28 // 11:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback