Funktionen med tävlingsvinster

Nyligen gjorde de en uppdatering av hur det fungerar med tävlingar i spelet. Att genomföra en tävling inom ett specifikt tidsintervall ger nu tävlingsvinster. Antingen brons, silver eller guld, beroende på vilken tid du klarar av tävlingen på.
Jag tycker om tanken med den nya funktionen, men jag kan tycka att den behöver en förändring. De lovade en samling som skulle ha att göra med tävlingar förra veckan, men vi har inte fått någon samling - vi har fått tävlingsvinster, men ingen möjligt att samla på dem.
 
Jag fick inte ens brons i den här tävlingen haha
 
Mitt förslag är att vi backar och ser på hur det fungerade med tävlingsvinster i spelserien Årstidsryttarna.
Spelen har tävlingar som ser ut som de gör i spelet idag, men de gav möjligheten att vinna brons, silver och guld. Först rider du för att få brons, sedan för silver och sist för guld, vilket är svårast att få. Unikt för spelen i serien är att det går att se sin samling av vinster för var och en av spelets tävlingar.
 
Jag föreslår inte att vi gör om funktionen för tävlingsvinster att fungera på samma sätt som i Årstidsryttarna, utan mitt förslag är att ge spelaren en samling i samlingsboken åt vinster på ett liknande sätt. En vinst för var tävling, för antingen brons, silver eller guld. 
Får jag silver en dag syns det där i boken, men får jag guld en annan gång på samma tävling ersätts silvret jag tidigare fått med guld, ungefär som det är i nuläget med skillnaden att det det går att se sin samling på ett och samma ställe. Såhär tänker jag mig att samlingen skulle kunna se ut:
 
Samlingsboken, redigerad för att ha en sida åt tävlingsvinster
 
Såhär ser det ut i Vinterryttaren


Tycker som du att det borde vara mer son i årstidsryttarna. Hade varit kul att se olika medaljer för olika tävlingar också. Och så tyckte jag att tidsgränserna var väldigt svåra, men det kanske bara är för att jag är sämst på att tävla xD

Svar: Nejdå, jag brukar kunna vara en av de tio snabbaste om jag har rätt utrustning och jag har inte fått högre än silver ännu, jag tycker faktiskt att några tävlingar har lite väl hårda tidsbegränsningar. Hoppas de ordnar det!
Delfina

2018-06-15 // 18:05:37

Förresten, vad använder du för att fota i årstidsryttarna? Jag brukar spara ner mina bilder från sso (behövs dock inte längre nu tack var den underbara kamerafunktionen;) genom paint (inte superduperbra,men funkar för mig då jag inte använder bilderna på nåt sätt utan bara fotar för nöjes skull) men det funkar inte för mig i starstable spelen;/ Bilden blir bara svart då jag klistrar in den i paint:(

Svar: Jag använder mig av en applikation för att göra det, har laddat ner till exempel fraps tidigare. Att ladda ner något som kan fota skärmen är nog enda sättet tror jag.
Delfina

2018-06-15 // 18:10:53

Mycket bra idee, och jag håller med dig! tycker systemet som de har i de äldre spelen hade varit bättre
än det vi har i dags läget.

Förresten, vilken häst är det som du rider på bilden?känner inte igen den haha

Svar: Kul att du tycker så! På första bilden är det min hannoveranare och på bilden som syns i samlingsboken är det min skimmelfärgade morganhäst :)
Delfina

2018-06-16 // 12:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback