Namn åt framtida hästar

  • Appletrouble - fungerar utmärkt till ett busfrö, betyder 'Äppeltrubbel'
  • Ashdancer- 'Askdansare' men jag hade gett smeknamnet Askan, vilket är namnet på en lufthäst jag hade när jag var liten och en häst åt en karaktär jag skapade många år senare
  • Northwind - 'Nordanvind' jag älskar såna här namn
  • Blueberry - 'Blåbär' ett måste till en blå urhäst
  • Brightstar - 'Ljus stjärna' ungefär, svenska betydelsen gör dock inte namnet rättvisa
  • Coppercrown - 'Kopparkrona'
  • Jadeclover - vi gav det här namnet åt en häst som min syster köpte och jag tyckte att det var vackert
  • Guardiandale - om det går att ha -dale så betyder det 'Väktarnas dal' eller snarare 'Väktardal'. Guardianvalley skulle nog också kunna gå.
  • Stormborn - 'Stormfödd'
  • Redruby - 'Röd rubin'
  • Hawkeye (ni vet, Clint Barton/Hawkeye från Marvel)
  • Firefly - 'Eldfluga'
  • Carrotcake - 'Morotskaka' haha
  • Wildfire - 'Löpeld', får mig att tänka på den fornnordiske guden Loke
  • Fairydust - 'Fe- eller Älvstoft'
  • Darkpearl - för Black Pearl, Jack Sparrows skepp i Pirates of the Carribbean
  • Emeraldmist - minns inte var jag sett det, men för tankarna till Loke från nordisk mytologi eller snarare Marvels tolkning av karaktären.
  • Spidermane - Spider-Man. Jag älskar  Marvel, men det är det väl ingen som har missat vid det här laget.
  • Carrotchaser - ser framför mig ett fiskespö med en morot på haha. Jag hade gett det har namnet åt en lat häst som behöver utlovas godsaker för att röra på påkarna
  • Dragoneye - 'Draköga'. Jag älskar det här namnet, associerar liksom det med så mycket
  • Thunderking - Åskguden Tor i nordisk mytologi
  • Smokemist - jag tycker att det har en vacker ton, det är liksom ett ljust, dimmigt namn med streck av ljusrött i mina ögon, men det beror nog på att jag är synestetiker.
  • Wolfhunter - 'Vargjägare' 
  • Glorywings - 'Ärovingar', inte det finaste översatt till svenska, men jag tycker om det ändå
  • Northway - Norway som i Norge haha
Naranja, med det egentliga namnet Goldchaser

Det här är en del namn, men jag funderar på att byta namn på några av de hästar jag redan äger och hur som helst kommer det här göra hästköp enklare i framtiden.

Har ni några namn som ni tycker om? Dela gärna med er i kommentarerna :)



Everwind, Piepie,Darklord, Airstar, Superhero, Daydrem, Luckyclover, Lionking,Cocowish, Mistfall, Hilllion, Chippie,Candycrush, Droppie...
Några namn som jag tycker är fina!❤️❤️💖

Svar: Jättefina! Droppie påminner om Poppie, det heter en av min systers hästar i spelet!
Delfina

2018-06-10 // 17:41:39

Vilka snygga namn! *.* Stormborn gillade vi bäst av dom alla!, Bluedream och skymagic är även namn vi gillar ;D

Svar: Tack detsamma! :D
Delfina

2018-06-10 // 19:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback